Den ultimata kladdkakan

Jag har funnit den....den ultimata kladdkakan! I så många år som jag har testat olika recept, men nu har jag äntligen funnit den som är absolut bäst. Den är också sen enklaste! Det går inte att misslyckas med den!
Den blir så där frasigt god och geggig i mitten, men framförallt blir den jämn i bakningen.

100g smör
2.5  dl socker
2 ägg
90 gram mjöl
1 tsk vanlijsocker
2 msk kakao


Tricket är att vispa ägg och socker poröst, vilket det står att man INTE ska göra.... Varför man inte skulle göra det fattar jag inte men men....
Sen finns det en gudommlig frosting till också......men den skall göras dagen innan för att få rätt konsistens.

50 g smör
150 g valhornachoklad (eller fin mörk choklad, EJ mjölkchoklad)
1 dl grädde
½dl socker


Jätteviktigt att koka grädde och socker tills sockret smält! Och vill du ha en lite håradre frosting så kokar du om frostingen dagen efter och låter den svalna igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0