Underlig dröm

Inatt har Richard Herrey tapetserat mitt vardagsrum.....Det känndes konstigt. Jag träffade honom på en konsert där han försökte gömma sig från alla fans. Så vi sprang ikapp hem till mig, det gillade han. Sen blev allt en enda röra, för Richard Herrey tapetserade inte så bra. Det var flikar överallt och han glömde flera hörn.

Förövrigt har jag sovit ganska dåligt inatt.....usch

Igår va det trevligt, jag hade varit husmor och lagat kåldolmar. Jag har ALDRIG lagat det innan och har knappt ätit några själv. Men jag fick sån lust att göra det. Vi har nämligen hela frysen full med älgfärs, oh man är lite trött på taccos och biffar nu, så det fick bli kåldolmar. Det tog 2 timmar att göra allt, MEN så fantastiskt gott det blev.  Vi bjöd över Lisa också för jag hade lyckats göra tre ugnsformar med kåldolmar =) Det får nog bli en standard rätt i detta hem framöver =)

Kåldolmar  

200g färs
2 portioner koks ris
1 köttbuljong tärning
1 vitkålshuvud
1 ägg
2 dl mjölk
köttkryddor/salt/peppar

Koka riset med en köttbuljongstärning. Blanda färs och det kokta riset samt ägg, kryddor och mjölk. Smeten ska vara lös. Koka vitkålshuvudet tills det blir lätt att ta av bladen. Lägg lite köttsmet i bladen och rulla samman och lägg i en ugnsform.
Smält lite smör och blanda med mörk sirap, pensla kåldolmarna med detta och ös över lite spad från det kokta kålhuvudet. Låt stå i ugnen i 80 minuter på 170 grader. Vänd kåldolmarna då och då.
Sen gjorde jag också sås på spadet som bli över....

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken husmor du är =) Lagar du maten på Juldagen oxå??? =) =) Kolla två inlägg neråt så ser du Miran. Miran är vår hustomte, alias lillebror. Han är som en liten pojke som jag och Danny får ta hand om. Egentligen är han en bosnier som är alldeles för morgontrött för att sova hemma i Nässjö!

2008-12-16 @ 20:01:43
URL: http://ond.blogg.se/
Postat av: Malin

NÄE! Fast nu får du skärpa dej...KÅLDOLMAR...?

=) Jaja..jag är förmodligen bara avundsjuk för att jag inte kan laga mat..

2008-12-17 @ 14:12:21
URL: http://mamii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0