Det händer när man minst anar det

Idag var jag påväg till Vänersborg när bilen framför mig på motorvägen får sladd och krashar av vägen. Jag fick panik och tvärnitar, slänger mig ur bilen utan att tänka på att jag rusar rakt ut på motorvägen. Är smart nog att ta med mig mobiltelefon och sätta på varningsblinkers. Tanten i bilen är chokad och jag helt skakis. Och när man ringrer SOS tar det lång tid innan någon svarar. Och sen ska jag berättar vart olyckan har skett, och jag har ingen aning om vart jag är. Vad fasiken heter vägen? Jag får guida bästa jag kan, men det tar inte mer än 5 minuter så kommer ambulas och brandbilar.
Sen fick jag stanna kvar och hålla tanten sällskap och berätta för alla vad som hänt. Hon va helt snurrig och hade slått i huvet rejält, för hon viste inte vart hon var påväg. Stackare... och bilen hennes va skrot...
Snacka om att man va lite skakis efteråt....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh du är en vardagshjälte =) =)

2008-06-03 @ 13:56:09
URL: http://ond.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0