IKEA

Till midsommar ska jag laga vit chokladpannacotta med jordgubbar, och då måste man ju ha några snygga/praktiskt glas att hälla upp allt i. Så IKEA fick sig ett besök av mig idag. Och jag hittade några tumbler glas som heter Godis


Pannacotta:
2 2 dl vispgrädde
2 2 dl mjölk
75 75 g strösocker
4 4 st blötlagda gelatinblad
240 240 g vit choklad, hackad
Halloncoulis:
250 250 g hallon
florsocker


Annars har dagen varit ganska trög. Endast ett besök bokat. Man märker verkligen att svensk handel inte haft det så lätt denna vår. Dåligt med folk i butikerna gör att man är försiktig med sina inköp. Så även för mig... Men man ska inte ge upp så lätt. Imorgon är en annan dag och jag har 2 butiker jag ska besöka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0