Barn ställer konstiga frågor

I morses vaknade jag tidigt av en liten röst som sjöng "Häj komme lilla Ludde, ho ho ja ja, bäjandes på ejn kudde ho ho, ja ja" Jag reser mig upp tittar ut och inser att jag har vaknat till min första soluppgång på 100 år typ. Men vilken vacker syn, solen som letar sig upp ur havet.... Vi har sovit hemma hos min kusin och hennes son tyckte vi skulle upp och leka med honom klockan sju. Så vad gör man??? Sätter på Pippi på TV och kryper ned mellan mig och Edin. Så fick men en timmes extra sömn.
Fantastiskt det där med småbarns föräldrar...Vart faan får dom all energi ifrån? Hur orkar man gå upp 7 varje dag? Jag hade kapitulerat för länge sedan. Men jag måste säga att hjärtat smälter varje gång han rusar emot en och hoppar upp i ens famn och säger "Lina ja illar dej"
Idag när jag kom dit efter jobbet va det första han sa till mig: "Lina, har du snopp"? Ehhhh....... Nej. och här vill man helst inte förklara varför killar har snopp och tjejer inte har det.
Sen tror han stenhårt på tomten, och gör allt man säger om man hotar med att tomten inte ska komma. Väldigt effektivt. Dom hade först hotat med trollpackor och spöken, men efter det hade han blivit mörkrädd *haha*
När jag får barn ska dom tro på tomten tills dom är 18

Kommentarer
Postat av: Lina

man orkar inte! tack gode gud för barnkanalen! och barn som kan sätta på tv:n själv!

och ibland får man stänga in sig nånstans och andas ut!

men förövrigt är det ju så klart underbart med barn;-)

2008-11-22 @ 23:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0