Fars Dag

Idag har vi firat min pappa. Han fick bordsunderlägg och en grytvante. Mycket uppskattat. Och vi fick smörgåstårta och sockerkaka som fastnat i formen (som alltid när han bakar)
Som vanligt när vi systrar och pappa träffas blir det alltid diskussion om nått. I år sa min syrra att pappa skulle köpa mindre julklappar till mig eftersom jag var äldst och hunnit få mer julklappar... Ja va faan säger man till det? Att hon är mer bortskämmd och får massa kläder och skor av honom och att jag flyttade hemifrån när jag va 17 och har försörjt mig sedan dess?
Eller ska man bara hålla käfften och faktiskt inse att man är vuxen nu och får nöja sig med en alladinask och en trisslott?
Jag vet inte, men när det kommer till kritan så är det alltid roligare att ge än att få. Och detta året ska jag göra en julklapps-kupp mot min familj. Jag ska pyssla mina egna julklappar. *haha* Alla ska få hemmavirkade sockar och pärlplattor....så det så!!!!

sen har vi omorganisation på jobbet, vilket innebär att jag kommer få jobba mer helger och mindre vardagar. Vilket i sin tur innebär att jag aldrig kommer träffa Edin mer. Så jag har erbjudit mig att offra mig på jobbet och bli gravid, så slipper vi va överbemannade på vardagarna. Jag ska bara berätta för edin om  mina planer först.

Kommentarer
Postat av: Lina

tråkigt med omorganisation!

men de låter som att du har en bra plan;-)

2008-11-10 @ 19:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0