Konsten att ljuga bra

Jag ljuger varje dag, speciellt på jobbet. Det ingår lixom i mitt jobb att ljuga. all försäljning bygger på förtroende, och då kan det ju verka konstigt att man ljuger. Men jag har ett nytt ord för det.... "Lie to Buy"
Jag kan ju inte ALLT om alla produkter. Det hade varit helt omöjligt att veta precis ALLT om allting. Därför får man höffta lite ibland. Den vanligaste frågan man får är: Är den här bra? Nu vet ju inte jag om den är bra för just den kunden, men jag tycker den är bra, därför måste den ju va bra för någon annan också. Alltså, JA den är bra. Andra frågor är: Är den säker? JA, så länge du inte slänger den i golvet, kör över den med bilen, häller syra på den eller låter din man bygga om den. Ni skulle bara veta vilka konstiga frågor jag får. Ibland måste man bara ljuga för att göra det lättare för alla.  Men det viktiga är ju att man i slutändan förklarar att allting är rellativt....eller hur? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0