Döden

Jag hade en diskusion med Edin igår om våra chilli-plantor. De börjar ta över våra fönster, de växer och frodas....och visst, jätte kul att ja helt plötsligt fick gröna fingrar istället för de helt nattsvarta som jag hade innan. Men nu är det så här att jag planterade 35 frön för att jag just hade svarta fingrar och trodde att kanske en skulle klara sig. Nu är det i stället ett problem, mina plantor har blivit tonnåringar. Ibörjan var de så söta, och man hängde över krukan varje dag för att se framstegen, men nu har jag sett den stora "busken" varje dag i 4 månader och jag måste erkänna att nu börjar det bli jobbigt. Vatten ska de ha nästan varje dag också....
Jag är ju inte rätt person att ta död på dem... Edin erbjöd sig att de skulle försvinna när jag är i Marocko, men jag vet inte. Ingen som vill ha dem? De ger frukt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0