Golf, 3:e världens stora sport

Idag har jag trotts min lilla pessimism mot golf slagit några bollar på rangen. Det är faktiskt ganska kul och underhållande. Men jag kan fortfarande inte släppa tankarna på att det är en oerhört fjantig sport, både spelregelmässigt och utövande. Man slår på en liten hård boll med sjukt dyra klubbor och hoppas på att hamna i ett hål. ALLA kan göra detta, men tack vare alla skit regler och dess dyra tillbehör är det få som får chansen. Jag säger som Robert Gustavsson "Golfen är ju jääätte stor i 3:e världen"
Om man vall ut och spela några hål på en bana måste man ha ett greencard. Det låter som ett uppehållstillstånd i USA tycker jag, och inte nått med sport. För att få greencardet måste man betala en massa pengar till en lärare som berätta alla sjuka regler och visar hur du ska stå, hålla, svinga osv. SEN kan man ut och spela.....aaaa.....vänta lite, nej först måste du få ett handicap, och foten räcker inte här.

Allt slutar med att alla vi dödliga inte spelar golf... det är för jobbigt. Det är för det mesta medelålders gubbar och deras tanter som orkar. Förmodligen har de inget annat vettigt för sig och en massa pengar till övers.

Näe....tackar det jag Hockey och fotboll, klara regler, en boll eller en puck vet ju alla hur den ska handskas. Och så får man knuffas också! Hur skulle det se ut på golfbanan???

GRATTIS FBK!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0