Polisen i Jönköping begår rättsfel

Jag fick idag tillbaka min överklagan ang perkeringsboten jag fick i Jönköping den 2:a december förra året. Blir ni förvånade om jag säger att den inte blev godkännd?! Det visste jag redan innan brevet kom att jag inte skulle vinna detta trotts all bevis man kan ha. Både biljett och kopia från mitt VISA kort som visar att jag köpt biljett.
Men nu verkar det som att polisen behöver alla pengar den kan få in, så lapplisorna springer deras ärenden och lappar bilar till höger och vänster. Jag anser att en statlig myndighet aldrig ska ha dessa typer av jobb. Polisens jobb är att se till att jag är trygg i mitt samhälle.

Jag har vid flertal tillfällen fått parkeringsböter och aldrig överklagat, för att jag haft fel. Man betalar och biter i det sura äpplet, men i detta fall när jag inte ens kan överklaga utan måste bara acceptera detta fel så svider det mer än det borde.
Hade det varit carpark eller securitas som skrev pboten hade jag fått mina pengar tillbaka, de är inte lika fattiga som den usla polisen som finns i Jönköping.

Summa sumarum, och kontentan av detta är att jag ALDRIG mer kommer ta bilen till Jönköping och jag gillar inte poliser som kommer från jönköping.

Kommentarer
Postat av: Mia

De är förjävliga här när det gäller p-böter.

Stackare.

Du borde kunna skälla på någon mer.

Varför gav de dig böter från första början??

2009-02-25 @ 14:03:07
URL: http://tuggis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0