Kött är gött

Ledig dag och jag har grejat här hemma. Skickat brev, räknat moms och handlat.  Jag har upptäckt en ny affär i Alelyckan som jag defenitivt kommer fortsätta handla på: Orientens Hus. Det var som att komma in på ett köpcentra i Marocko. Dadlar, fikon, oliver överallt. Och alla goda fruktjuicer, godis och KÖTT. Nu kommer det låta makabert... Men slaktat igår och äts idag, vet ni hur ovanligt det är i sverige?! För en gångs skull såg man hur kött ska se ut, alla de rätta färgerna och lukterna. Och kött, det kan jag..... 

Linas Kött CV:
4 år: Min första slakt. Nötkött tror jag det var.
4-7 år: Viltslakt på hösten och nötslakt på vintern.
7-25 år: Har ätit en jävla massa kött. Gris, Ko, Lamm, Strutts, Kyckling, Duva, Kanin, Rådjur, Älg, Vildsvin....you name it 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0