Är det sant?!?

Ny husvisning idag.... Ett 1700-tals hus i Ödsmål. Jag och min kusin va där och redan när vi svängde upp mot huset började mitt hjärta banka. Tänk er en hästgård med hagar överallt, syrenbuskar så långt ögat kan nå, äppleträd i vareda hage, stor altan med kvällssol...och sen där.....huset.

Bilderna från hemnet sa "NEJ tack....usch...." Men man måste ju ge det en chans.

Men jag kliver in i hallen och något varmt sköljer över mig, jag går in i köket och jag är mållös. "Här vill jag bo, här vill jag bo, här vill jag bo!!!!!!!!!!!!" skrek hela kroppen. Sen kommer alla MEN. Eftersom huset är byggt på 1700-talet är det extremt lågt i tak. 1.90 på undervåningen men något högre på övervåningen. Rummen är små, men vissa av dem har kakelugn.  Det behövs en del renovering på utsidan.
Det mest positiva är att huset är billigt, vi kan få en massa pengar över att renovera för.

Självklart är det andra huset mer intressant då det är rymligare. Men eftersom vi aldrig får ett svar om vi får köpa det eller inte känns detta nya objekt bättre tillhands. Vem vet, kanske blir vi husägare nästa vecka iaf!!!

Kommentarer
Postat av: Lina

länka!

jag är ju jättenyfiken på vad det är ni kollat på nu:-)

2009-03-18 @ 20:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0