Down that memorylane

Så nu va det överstökat. Jag har suttit i två timmar på axcessakuten idag eftersom min hals svullnat upp så pass mycket att jag hade svårt att andas. Kändes som ett rep runt halsen, super skummt. Men nu vet jag att det är sköldkörteln som spökar, den har svullnat upp och sprutar ut hormoner lite hit och dit. Inte konstigt då att jag hade 90 i vilopuls....
Så nu ska jag knapra kortison ett tag och se om det hjälper.

Idag blev jag vän men en mycket gammal vän på facebook. Han va en i den gammla gänget i Igelstorp. Back in the days då vi kallade oss N.O.I (Nation of Igelstorp) och tyckte det va coolt. Det va nått väldigt nytt som också gjorde sitt genombrott under denna tid... Internet. The world wide webb
Jag mins hur Linas pappa va typ den första som skaffade internet och det slutade med att jag och Lina satt framför datorn och drack pepsi efter skolan. Hon introducerade mig för en community som hette Stajlplejs, som efter några år bytte namn till lunarstorm. Fattar ni att jag och Lina va typ först med att vara medlemmar där!!! Men det häftigaste av allt var när killen som jag blev vän med på facebook laddade hem den första filmen. Det tog en hel vecka med 56k modem och det va sjukt dålig cam-kvalite. Man kunde höra folk i biosalongen som hostade och folk som gick framför kameran. Men vem brydde sig, vi fick se "Onda dockan, Chuckys Bride" före alla andra!!!!
Idag tar det 10 minuter att ladda hem en DVD film, det är inte lika spännande längre. Vad blir nästa grej då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0