Pengar kommer sällan till sparande

Jag väntar på att få mina skattepengar, och de kommer i mitten på december. Dessa efterlängtade pengar tänkte jag för en gång skull göra något ovanligt med.....spara. Men det verkar som om detta kommer blir omöjligt. Imorgon ska jag till mitt andra hem, tandläkaren och punga ut med säkert 2000:- (rotfyllning nr.1) Och häromdagen började jag fundera på en ny dator. Jag vill verkligen inte köpa en ny dator. Min duger utmärkt, men nu har skiten gått sönder. Batteriet fungerar inte längre och sladden till batteriet har smält. Sen låter den som ett tröskvärk och blir så varm att den inte längre fungar som en laptop utan mer som en stationär dator. Så jag får nog bita i det sura äpplet och köpa en ny. NEJ NEJ NEJ!

Sen ska vi ju klämma ut en unge som kostar pengar också. Och det blir till att laga ett tak och renovera sovrum också. Inga pengar kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0