Jag är så löjlig

Idag tog jag tag i det som jag borde tagit tag i för länge sedan. Jag var hos doktorn för min huvudvärk. Jag tror inte jag blev så mycket klokare efter besöket, men de har tagit en massa prover så vi får se vad som händer. Verkar som om det kan vara sködkörteln som spökar igen.
Men för att ta prover måste man ju ta blod, och det är inte min kopp thé om man säger så. Min ådror är som sladdrig spagetti som ligger djupt. Det är inte ovanligt att jag måste sticka om för att hitta blod. Lika så idag. Men den här gången klarade jag det inte. Jag svimmade! Som ett litet barn som har skräck för tandläkaren, har jag en undermedveten skräck för blodtagning. Det gör ju inte ont, men det är inte behagligt heller.
Så jag fick ligga där ett tag och vila upp mig. (pinsamt!!!!) En liten pojke på 4 år gick förbi och frågade hur jag mådde och visade sitt fina plåster han fått. Jag blev avundsjuk och ville också ha ett, men fick bara en vit lång tejp som gör så sablands ont att ta av!
Men nu ska jag börja med akupungtur och se om huvudvärken försvinner =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0