Hardcore renovering

Nu bankas det hej vilt där uppe. Edin går loss i vårat sovrum. Det är helt utblåst, bara ytterväggarna kvar. Det skall isoleras och bytas fönster. Det är ett jätte jobb och jag kan tyvärr inte hjälpa till så mycket. Jag är nog snarare en belastning. Magen är ivägen för allt. Och det går inte längre att böja sig. Det kliar lite i fingrarna när jag hör hur det hammras och ínte kunna hjälpa till. Men jag intalar mig att jag tar igen det sen när jag kan få  gå i trädgården och göra fint istället. Nån måste ju klippa gräsmattan  och det blir nog mitt jobb.

På söndag fyller Edin år och jag har lovat att baka smörgåstårta. Pappa kommer ned och han står för tårtan. Förhoppningsvis smakar den inte lök. Han skar nämligen upp tårtbottnarna på samma skärbräda som han skurit lök på en gång =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0