2 dagar vi kan stryka från mitt liv - tack!

Helvetet har brutit upp ur den iskalla jorden och landat som en måsskit rakt i pannan på mig. Det finns knappt ord som kan beskriva hur stressigt och utmattande och rent helvetiskt dessa två dagar har varit. Okej, vi börjar med gårdagen.

Måndag:
Vaknar av att den annars så glada son gallskriker mig rakt i örat. Trevligt sätt att bli väckt på. Han kräks nått helt sjukt under dagen. Varenda gång han får i sig mat så kommer det dubbla upp. Och gissa vart det hamnar? Både han och jag bytte kläder (jag skojjar inte) säkert 5 gånger. efter femte gången sket jag i att byta om och klädde av honom så han fick vara naken. Emellan spyor och gallskrik försöker jag packa för julen. Julklappar, kläder, finkläder, mat, dricka, kattmat, katt, kudde, nässpray, alvedon, nagelsax..............
Mitt i allt ringer en kille och vill köpa mitt guitar hero. Han åker ända från kungälv för att köpa det. Yes! Gött! Vincent skriker, jag försöker förklara vägen han hör inte, det blir pannkaka. Men han hittar fram.
Nu är klockan halv åtta och Vincent har knappt ätit någonting och gallskriker. Då ringer en till kille som vill köpa våra konferensstolar. Efter tre månader på blocket, äntligen nån som vill köpa!!!!! Vincent skriker så mycket att jag ber att få hans nummer och så kan Edin få ringa upp honom när han kommer hem. Hittar en penna och en gammal tidning på golvet. Rafsar ned nummret och känner mig supernöjd! Yes, extra semesterpengar!
Edin kommer hem och ska ringa till killen, men först ska han bara tända i spisen........................................
Ni fattar kanske vad han tände med?

Tisdag:
UPP.......klockan är åtta, vakna Vincent vi ska besiktiga bilen kl 09.50
Faan ingen frulle hemma! På med kläder in med ungen i bilen till McDonalds och köpa frukost. Snabbt iväg till bilprovningen. WHAT!!!! min tid stämmer inte!!!!! Ringer och får veta att jag betalat in pengarna två dagar för sent. Fick dock en ny tid i skövde kl 17.00
Hem, packa in 3 ton med saker i bilen, bebis i fram, katt i bak, paket i knät, carola i sterion, halt som faan, kaffesugen. Två timmar och 20 minuter tog det upp, snabbt hem till mamma och lasta av, av med katt, ge katt mat, fylla kattlåda med sand, iväg till farmor, Vincent skriker.
Sen blev det bilprovning..........tror ni biljäveln gick igen eller?
Vincent snorar och spyr, jag har fått finnar, vincent vägrar sova, jag har migrän.


Jävlar om inte morgondagen blir bättre......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0