Musik-kris

Har ni någon favorit artist/band? Jag försöker spela bra musik för bebisen och ikväll blev det Scorpions, Mustasch, Danzig, Bad religion, kings of leon m.m. Men hur vet jag att bebisen tycker om det? När jag lyssnar på rock blir det helt stilla i magen. Lyssnar den koncentrerat för att det är bra musik eller håller den för öronen? För när jag sätter på Patrik Isaksson sparkar det sjukt mycket. Jag blir lite ledsen och besviken för jag vill inte att mitt barn ska bli en Patrik Isaksson lyssnare. Det är bara deprimerade och folk som inte kan komma ur en svunnen tid som lyssnar på honom. Mitt barn kommer sitta med sin gitarr en sensommarkväll med ciggen i munnen och en försupen lever i kroppen och skriva deppiga låtar. Hjälp! Eller kan det helt enkelt vara så att den sparkar för att den tycker skiten är skit? Hoppas på det sista.
Jag hoppas bebisen kommer lyssna på scorpions med sin mamma tills ingen vet vilka de är längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0