Insnöad

Igår när det började snöa skojade jag på jobbet om hur utlämnad jag skulle vara om jag inte hade någon bil. Och som Gud hörde min teori och valde att testa den idag. Det har snöat ganska mycket här bara på ett dugn, och det är dessutom kramsnö. Detta i kombination med dåliga vinterdäck och en isig väg under snön gjorde att jag inte kom till jobbet idag. Bilen vägrade flytta på sig så jag gasade till och då hoppade den till och jag gled ned för en liten backe och av vägen. Där stod jag... Jag försökte vagga bilen fram och tillbaka, putta....men nada! Med magen man har nu också och foglosningarna så har jag svårt att använda urmoderskrafterna som jag besitter. De två grannar som vi har här i skogen var naturligtvis på jobb och Edin är i Norge. Så dessa alternativ hade jag: Ringa bärgning (1000:-) eller gå till tågstationen på en oskottad väg i 2 km med foglossning. Don´t thnik so. Jag får ju ont bara av att dammsuga i 10 minuer.

Så jag är hemma idag. Tråkigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0