Säljes: Bebis

Idag har vi inte varit kompisar jag och Vincent. För en kort sekund kunde jag tänka mig att sälja honom på blocket och köpa alkohol för pengarna och dricka riktigt mycket och bara glömma allt. Men bara en kort sekund sa jag =)
Han vaknar halv sex varje morgon, eller vaknar och vaknar. Jag vaknar han sover fortfarande. Men han börjar grymta och böka som en liten gris. Och direkt reagerar man ju: är han hungrig? Har han ont i magen? Och man matar, man vyssar, man pussar, man pratar, man gör allt. Men han befinner sig fortfarande i nått gränsland mellan sovande och vaken. Så vid halv åtta orkar jag inte mer och vi går upp. Man försöker mata men han spottar bara ut det. Idag fick jag två omgångar i ansiktet. Och får han i sig nått spyr han upp det. Sen vid halv tio lossnar det. För då har han lugnat sig och första bajsen är avklarad. Då ligger han och skrattar och är världens goaste bebis. Men mitt morgon kaffe har redan kallnat för länge sedan och smörgåsarna halvätna.
Så har vi det på morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0