BVC

Idag va det dags för besök nr 2 på BVC. Jag har varit jätte nervös för detta möte, inte för att lille grodan skulle ha gått ned i vikt för det syns att han inte gjort. Utan för att jag ger honom ersättning. Efter mjölkstockningen har jag inte lika mycket mjölk längre, och jag borde väl lägga manken till att stimulera mer, men Vincent blir skitsur varenda gång han läggs vid tutten. Det kommer ju inget så han har väl tröttnat på att jag näst intill tvingar honom att suga. Så ersättningnen har varit räddningen när jag hade mjölkstockning. Jag har under hela veckan övat in världens bästa försvarstal som jag skulle dra för min BVC sköterska. Eftersom hon var så emot att vi använde amningsnapp och vanlignapp tänkte jag att jag kommer verkligen få stå på mig. Men när vi kom dit blev hon så glad att han gått upp i vikt och att jag mådde bra efter all feber att hon inte hade något emot att vi gav ersättning. Hon skrev ut nässpray som ska stimulera till mer mjölk och rekomenderade att vi slutade mata honom på natten. Han var nog tillräckligt tjock ändå =)
Så jag blev lite tagen på sängen kan man säga. Men nu är det ur världen och vi kan fortsätta ge honom industrimat med gott samvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0