Det går framåt

Sovrummet där uppe börjar ta sig. Idag ska vi börja tapetsera den fina tapeten Nora från Sandbergs. Jag har också gjort ett tappert försök tidigare att börja tapetsera klädkammaren. Men när det inte finns ståhöjd nånstans och magen är ivägen går det inte så bra. Dessutom råkade vi köpa en vinyltapet som behöver kraftigare tapetlim.....vilket vi inte har. Så jag gav upp efter två våder.

Vädret är underbart och det är verkligen perfekt att vänta barn på sommaren. Idag har jag suttit ute hela dagen i min badenbaden stol med korsord och dator i knät. Frukost och lunch blev också utomhus. Ibland är det svårt att förstå varför vi inte köpte hus tidigare.

Måste berätta om en liten incident igår. Edin skulle åka iväg för att köpa lite bygggrejer så jag tänkte att jag kunde passa på att sola lite undertiden. Problemet är bara att våran trädgård har inte en enda plan yta. Så jag ställde badenbaden stolen i nedförsbacke och hoppade i, slumrade till och vaknade av att ryggstödet åkt ned och nu låg jag med huvet längst ned och fötterna högt upp..... Jag kom inte upp. Helt omöjligt att försöka. Enda alternativet var att vippa stolen i sidled så jag kunde trilla ur. Men det vågade jag inte. Så det var bara att ligga kvar snällt och vänta på att Edin skulle komma hem. Drygt en timme fick jag ligga och sen på kvällen ser jjag att mina ben är helt uppbrännda.... nice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0