Otursdag

2 juni kan vara våran otursdag faktiskt.

Efter att ha slängt upp de första våderna med tapet bestämde vi oss för att åka in till stan och äta mat, för jag var vrålhungrig och orkade inte ställa mig och laga mat. E hade sett ett nytt ställe i stan och dit åkte vi. Allt såg verkligen jättefint ut, uteservering med fin utsikt och lagom mycket folk. Menyn var italieninspirerad och jag hittade en pasta med handskalade räkor och kräftor. Mmmmmmmm....det kurrade i magen.
Sen hände det inte så mycket mer. Ingen mat kom och vi satt som två fåntrattar. Jag började få förvärkar av att ha suttit still och kände att vi får nog lägga ned detta. E sprang och frågade om våran mat snart kom och "den va påväg". Jaja tänkte jag, jag får väl stå upp och äta eller slänga i mig maten supersnabbt.
Men ingen mat kom. Efter nästan en timme frågade vi igen, och då hade köket glömt av oss. Så vi packade ihop och gick. Snacka om att bli snopna.......
Värre blev det......
Vi hade parkerat i ett parkeringshus vid sidan av som hade den konstiga öppettiden 8-18.30, nu var klockan 19.30 och vi fick inte ut bilen. Ska man skratta eller gråta?
inget mer att göra än att ringa securitas och be dem öppna för en nätt liten summa, om dom nu kunde svara när man ringde. Efter en stund i telefonkö hittade vi en vänlig själv som av en händelse bodde i en lägenhet ovanför parkeringen som öppnade åt oss. TACK du vänliga själ!

Det slutade med hamburgare från grillen på torget med mos och gurkmajonäs. Det är inte fy skam det heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0