Tillbaka

Jag är äntligen tillbaka ur min dvala... jag har haft mjölkstockning i båda brösten och 40 graders feber sedan i lördags. Och allt pga en BVC barnmorskas dumma dumma dumma inställning till amning.
Vi var där i fredags och Vincent hade gått ned 30 gram och detta gillade hon inte. Och när hon fick se att vi använde napp för att trösta honom med så gillade hon inte det, och när jag sa att jag använde amnigsnapp så var det dens fel att Vincent gick ned i vikt. Men han hade vuxit 3 cm och huvudomfånget hade ökat 2 cm, det sa hon inget om....
Så jag gick hem och övade amning utan amningsnapp.... det gick åt helvete. Han skrek, jag skrek, han skrek mer jag var förtvivlad, han somnade utmattad och jag med. Dagen efter vaknar jag med världens feber och onda bröst. Sen försvann mjölken helt.

Så från att ha så mycket mjölk så att det rinner ända ned på knäskålarna till att inte få ut en ynka droppe på några få dagar får jag väl tacka BVC för då. Så nu har jag gett honom ersättning tillslut. Och gud va nöjd han är.

Nu ska jag bara försöka få igång mjölken igen (med amningsnapp) så kan jag varva med både amning och ersättning. Sen ska jag inte lyssna på ett enda jävla råd från nån barnmorska mer. Jag ska lita på mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0