Frestelser

Jag försöker trappa ned på allt socker jag trycker i mig. Jag får fruktansvärda blodsockerfall efter jag har ätit mat att jag måste ha socker i mig. Men detta ska jag nu försöka få bort. Det är jobbigt, mycket jobigare än att sluta röka kan jag säga. För jag är ingen sån person som drar till äffären och köper smågodis, jag bakar hemma. Och det kan man ju göra när som helst. Igår hejdade jag mig och gjorde "bara" chokladdoppade annanasbitar. Men hur onyttigt är det igentligen att baka? Vi fick en så god snickerskaka av en av mammorna på BVC igår och jag värderar starkt att baka dem. De lät nämligen inte så onyttiga...men jag vet inte....

350 g jordnötssmör osaltat med crisp
2  dl sirap
2  dl socker
9  dl cornflakes
200 g ljus choklad


www.recept.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0