Julkaka

Eventuellt har jag och min kära sambo uppfunnit ett julmirakel i kak-väg, eller så är vi bara så sjukt grymma. Vi har gjort två jul-cheescakes. Både med pepparkaksbotten och den ena med saffranssmak och den andra med glöggsmak. Mmmmmmm........... En given plats på julbordet.
Påtal om julbord, imorgon smäller det. Då blir det frossa på Bjertorpsslott. Mummellimumma!

Har handlat lite julklappar idag och jag gör allt för att inte köpa en massa krimskrams. I år är det nödvändiga julklappar som köps. Men shit va tråkigt det är att köpa sånt som alla önskar sig. Det blir mer sport om man försöker köpa saker som man tror de gillar. Men en svår nöt är min syster Ida, det är sällan man gör en bullseye där så att säga.
Mitt problem är mer att jag gillar allt jag får. Så jag får allt som släktens nävar kan roffa åt sig. Här är några exempel på saker jag fått genom åren:
Vattenpass, Industrifläkt, regelfinnare, slevhållare, ett glasklot (visade sig sen att det var en lampa, men användes som dörrstopp) trappstege, brandsläckare m.m. Men det sjuka är att alla saker har jag haft användning av. Vattenpasset har verkligen kommit till användning när vi renoverat.
Får se vad som finns i paketen detta år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0