Full rulle

Shit va dålig jag är på att updatera här! Men så är det bara. Jag har allt för mycket att göra helt enkelt. Idag jobbade jag heldag och det känns i kroppen. Jag är stel som bara den, känner mig som en pensionär.

Till helgen ska vi göra iordning Vinne pinnes rum. Jag va och köpte coverup-tapet igår. Tack till den som uppfann det, för jag hatar att spackla och jag hatar ännu mer att slipa skiten. Så coverup ska tapetseras upp sen ska jag beställa en tapet från franska camego som han ska ha. Jag har ännu inte bestämt mig om denna ska vara på alla fyra väggarna eller om den blir en fondvägg också. Vi är också så moderna att han får en heltäckningsmatta i sitt rum. Jösses! Tänker ni säkert, heltäckningsmatta i ett barnrum, är vi verkligen riktigt kloka? JA det är vi. För er som inte varit hemma hos oss bor vi i ett 100 år gammalt hus och på vintern blir det kallt om golven och jag hade iaf inte velat ligga och leka på det golvet om det var träplank. Så nu blir det matta.


tapeten "lollipops"

Snart börjar ju trädgårdsbestyren på fullt allvar också. Vi har ju 3500 kvm tomt att ta hand om så det blir några timmar där. Jag upptäckte till min årliga besvikelse att rådjuren käkat upp tulpanerna och penseerna i år. Förra året var det ju astrerna de åt upp. I år kommer jag så astrerna i kruka! Min mamma har varit snäll och tagit hand om kökslandet idag. Så det är bara att börja så grönsaker om ett par dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0