Fredagsmys i vår familj

Vad gör alla på fredgar? Hur ser rutinerna ut? Jag älskar fredagar, det känns alltid lite lättare att gå upp på fredagsmorgonen. Känns lite som slutet av en hår vecka och början av en lugn helg.
Edin kommer hem vid sex tiden och då börjar vi laga mat. Idag blev det hirsburgare med en vattenmelon och fetaostsallad. Vi är ingen taccofamilj, det händer att det slinker ned och jag tycker det är väldigt gott, men det känns som om det kommer bli väldigt mycket av det i framtiden (om Vincent får bestämma) så just nu är det sällan vi gör det. Jag har ju blivit chokladtokig sedan jag fick Vincent så oftast gör jag en efterrätt med choklad, men idag orkade jag inte. Det blev lösgodis istället.
Vid åtta går Vincent och lägger sig och sen är det soffläge för oss. TVprogrammen är hur kassa som hellst på fredgar och helgerna så det blir "the Tudors" för oss ikväll. Ska nog lyxa till det med två avsnitt!

Gick en morgonpromenad idag och fick en stark känsla av höst. Löven har börjat falla och den där kalla "doften" är i luften. Jag älskar hösten och tycker det känns skönt men den här sommaren kommer jag sakna och det känns jobbigt att behöva klä på sig tjockare kläder.


fårö, gotland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0