Liten blir större störst blir mindre

Vår lille plutt har börjat på dagis. Det har väl gått si och så. Första veckan när jag eller Edin var med fungerade det kanon bra. Han orkar inte så länge eftersom han alltid sover på förmiddagen och de andra barnen sover på eftermiddagen, men det ska vi nog klara av att ställa om. Igår var jag med en stund och gick, det var inte alls bra. Han skrek och var jätte trött, så efter 30 minuter fick jag hämta honom. Idag lämnade jag honom bara och han skrek igen, men har inte hört något från dem, så jag antar att det gick bra. Åh, det sliter i mammahjärtat att se honom ledsen. Han blir stor nu!
Vi satt och tittade på kort från förra sommaren häromdagen. Det är både lycka och sorg när man ser dem. Man mins den första tiden som omtumlande och kaotisk, men nu kan man börja se lyckan i att ha barn. Om jag får fler barn ska jag njuta mer. Jag ska bara lita på mig själv och inte längta framåt, bara vara i nuet!

Sen va den stora mamma då, jag hade ett nyårslöfte att ha gått ned 10 kg detta år. Nu har jag inte vägt mig på tre månader, men enlegt kläderna så kan jag ha nått det målet redan nu! Jag har bestämt mig att inte väga mig. Det är känslan och måtten som är viktigare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0