Sista dagen på jobbet

Idag var sista dagen på jobbet, tills juni nästa år iaf. På  tisdag börjar skolan. Jösses vad jag längtar! Jag måste köpa massa kollegieblock och beställa böcker! Böckerna till första kursen va jätte dyra, sju böcker ska vi ha och inte en enda under 500 kr. Dessutom hittade jag bara en av dem på bibblan (i göteborg) Det kan bli en dyr kurs det här!
Edin är på kräftskiva med jobbet och fruarna fick vara hemma. mycket dåligt tycker jag, för när karlar är på kräftskiva äter de tre kräfter och dricker 15 snappsar och massvis med öl. Fullast vinner?! (inte)
Så här tänker jag att hans kväll blir:

18.45 Edin anländer
18.45.30 Ölen öppnas och kollegorna har redan grundat med tre öl innan
19.00 Mingel med grabbarna, alla är glada och man prata lite jobb. "3-47:an ger 300 lux på första switchen!!!!"
19.05 Andra ölen öppnas
19.30 Ingen kräftskiva utan en snapps!
19.45 Ingen kräftskiva utan två snappsar
20.00 Kräftor? Finns det bröd?
20.01 Kräftor är väl asdjur? Då måste vi skölja med en snapps!
20.30 Killen som inte tål alkohol borde stoppa HÄR, men nej....
20.45 Kräftor? Snapps!
21.15 Killen som inte tål alkohol börjar bli jobbig
21.30 Det är högljudt och alla som feströker tänder sina cigg
22.00 MUSIK!!!!
23.00 Schnapppppppsssscchchch
23.01 Killen som inte tål alkohol, kan nån beställa taxi till honom?
23.45 Utgång? Nej alkohol!
00.30 Rekordeliga Arne åker hem
00.45 Killen som inte tår alkohol har gått och lagt sig i garaget
01.00 Haha kräftor!!!!
02.00 Kläftlor! Glönstchetds tack!
03.00 Nu är kräftskivan officiellt slut, nu ska alla hem. Vart är min plånbok? Nycklar?


Jag vill åxå gå på kräftskiva!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0