Att vara så jäkla duktig

Har med skräck suttit och skumläst i boken "Äkta vara" av Mats-Erik Nilsson. Fick mig flera tankeställare om bl.a barnmat, tacos, frukt m.m. Gick runt och tänkte hur man ska handla mer på ekostore och göra sin egen barnmat. Sen fick jag säga till mig själv att nu får det banne mig vara nog! JAG kan inte rädda världen och dessutom vägrar mitt barn äta den maten jag gör till honom. Jösses, cool down!

Räcker det inte med att jag är mamma? Det är jobbigt nog.

MEN, jag ska odla mina egna grönskaer i sommar. För det är inte bara kul, det är så mycket godare när man gjort nått själv. Önskar mig en björnbärsbuske också. Åh...nu får gärna sommaren komma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0