Spöken?

Ni som känner mig vet att jag INTE är vidskeplig. Allt har en naturlig förklaring. Men det som händer hemma hos oss nu vet jag inte om jag kan förklara.
Vårat hus är 101 år gammalt och har varit i samma familj tills vi köpte det. Något som jag tyckte va konstigt när vi flyttade in var att huset var så "tyst". Gamla hus brukar ju alltid knaka och knirka, men inte vårat, tyst som i graven.
Men nu har det börjat hända grejer här. När vi är på sovrummet brukar alltid Vincent vända sig om och titta in i ena hörnet och verkligen stirra trotts att inget är där. Ibland skrattar han och leker tittut.
Vi har en julkyrka som är en speldosa som man drar upp och sen spelar den. Vi spelar aldrig i den med häromdagen när Edin kom hem spelade den av sig själv.
Och så idag.... Vi satt inne i vardagsrummet och helt plötsligt hör vi en duns från badrummet. Det visar sig att lampskärmen i glas har trillat ned på golvet. Den skruvar man liksom fast i taket..... Det otäcka är att jag brukar lägga Vincent på golvet när jag duschar. Tänk om han legat där när den åkte ned.

Lina....tvättbollen fungerar jätte bra. Den tar bort fläckar bättre än vanligt tvättmedel. Har haft problem med att få bort barnmatsfläckar men med bollen funkar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0