Gråstarr innan 30

Jaha då va det starten på nedräkningen till min blindhet, eller hur jag ska uttrycka det. Jag var hos optikern idag och hon hmmmmm-ade och skrev på sin dator och hmmmm-ade lite till bytte styrkor på glasögonen och frågade om det blev bättre. Jag sitter där på stoeln med dom där super fula provglajjorna på mig och frågar "Om det är normalt att man ser allt dubbelt så tycker jag nog att det blev lite bättre skärpa denna gången" Hon suckade och vi kom fram till följande: Jag ser lika sketdåligt på långt håll som jag alltid gjort, men nått har hänt med mitt höger öga, alternativt att mitt vänsteröga har blivit ett superöga. Höger hänger nämligen inte med riktigt, den släpar efter och samarbetar inte alls. Eller så är det vänster som helt plötsligt går på crack och gör allt dubbelt så snabbt. Optikern var ganska säker på att det va höger som va slapp.
Så jag fick en ny tid till en annan optiker som skulle ta sig en titt på mitt slappa öga. Tänk om jag måste skaffa kärringglajjor med små rutor mitt i glaset. Läsglas och progresiva i samma. Då skiter jag i det, mitt högeröga får släpa efter i så fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0