Nu får det vara nog!

Mmmmm underbara torsdag. Underbara tråkiga torsdag. Idag åker vi in till gbg och äter lunch med en kollega. Jag vägrar sitta hemma trotts att både jag och Vince är förkylda. Men jag tror han håller med mig. Han blir jätte surig när vi är här hemma för mycket. Han vill ha all uppmärksamhet av mig vilken jag inte kan ge honom här då det är en massa andra saker som städning och tvätt som kliar i fingrarna.
Jag ska nog börja jobba en dag i vecka, om E kan ta en dags pappa ledigt. Jag står inte ut längre att ta alla fighter med Vincent. Ni kanske skrattar nu att jag inte kan hantera en 9 månaders bebis, men tro mig, han är djävulens påfund ibland. Just nu kämpar vi med att få byta blöja på honom och mata honom. Han vill inget av det. Och jag sliter mitt hår i förtvivlan.
När jag ska byta blöja på honom kastar han sig åt alla hål och slår mig och skriker som en galning får han tag i blöjan vifftar han runt den så bajsen kastas på väggar, golv...... Och ta på honom kläder är en brottningsmatch.
Maten ska vi inte ens gå in på..... så jag vill gärna att Edin får känna på lite hur frustrerande det kan vara att vara förälder och jag vill vila upp mig på jobbet.

Tack och hej leverpastej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0