Min mening om ESC 2011

Åh inget kan få mig så upprörd som Eurovision Song Contest! Jag sitter i soffan och studsar upp och ned, ena gånger för det är en bra låt som ingen fattar att den är bra, sen studsar jag lika mycket när en riktigt skitlåt kommer. Sen förundras jag över hur en del länder tänker när de skickar sina bidrag. Och DET kan göra mig riktigt förbannad. Vi tar Moldavien som exempel i år. WTF tänkte dem med? Killar i struthattar och en brud på enhjuling? Någon som fastnade i en kolatripp eller? Känner Moldavien nu att "shit, det här gjorde vi bra" kan dom stå för sitt bidrag? Guess what Moldovia....jag vill inte åka till erat skitland som ni ställer upp ett enda år till med struthattar!

GGGGGGGGGGGGGAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!

Greklands bidrag ska vi inte ens gå in på.....sterio Mike?! Vilken skämt.

Det som däremot gör mig lycklig är att svenskarna äntligen fattat vilken typ av bidrag vi ska skicka för att ha en chans. Var det verkligen nån som trodde att La Voix (eller hur fasiken det stavas) med Ehrman skulle hamna top 10? Bergendal...hur gick låten nu igen? Nästa år gör vi såhär: EMD i en sjukt tuggumipoppig låt med lite ethno vibe (går hem i öststaterna) och låt för guds skulle inte folket rösta. En enväldig jury som väljer ut ett bidrag helt skräddarsytt kvällen till ära!

Sen vill jag bara säga SKÄMS på er som stödröstade för Italien. Vill dom inte vara med i tävlingen behöver dem inte vara det, att ge dem höga poäng när de bestämmer sig för att vara med igen blir ingen glad av!

Jaha, det var väl allt jag hade om ESC

ps, vi har inget lås på toaletten längre. en kompis kom på besök och helt plötsligt gick dörren i baklås så hon fick klättra ut genom fönstret. Så behandlar vi våra gäster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0